Sunday, April 09, 2006

Cerita Seorang Sahabat





Aku mula mengenali Peanut ( nama samaran ) semasa menjejak kaki ke MRSM Beseri, Perlis pada tahun 1991. Beliau seorang yang periang dan jarang sekali kelihatan bersedih. Lama aku terpisah, hilang khabar berita dari beliau...iaitu selepas beliau ditipu oleh tunang sendiri di malam sebelum pernikahan mereka.Akhirnya, dengan restu Allah swt , beliau berjaya juga dipertemukan dengan seorang yang penyayang. Itulah hikmah di sebalik segala yang berlaku.Beliau menghubungiku kemballi baru-baru ini dan mengumumkan kehdiran cahayamata sulung beliau, seorang baby girl bernama Nur Syahirah. Sangat comel...muka saling tak tumpah seperti mamanya. Baby GIRL...entah bila la aku nak dapat sorang! Intan Mawaddah may be akan dapat sorang lagi baby. Aku? Kalau boleh mungkin bukan dalam tempoh terdekat ni...Dua orang Hero aku tu bukan main lasak! Tunggu la Muhammad Adib Najwa besar sedikit.
Okay la...for those yang mengenali Peanut a.k.a Syafinaz Ramle ( ex-5B )... sudi-sudi la contact dia kat MIDA. Semoga persahabatan kita semua kekal abadi di kalangan Batch ke-7 MRSMPs.
Till then, take care & cherio!

3 comments:

yus said...

Hi Wahir..donno if you still remember me..Yusriza from A403 with farina, ruhed and masyita. been following ur blog for some time..comelllnya Nicky tu masa kecik2 kan..besar pun comel jugak. Anyway..congrats to Peanut..is that pics of her baby girl?

Rimaugirl Wahir Jaafar said...

Yes...mana boleh lupa warga Desamara Anggun. Memang tu anak Peanut, nama dia Nur Syahirah

yus said...

haha ingat lagi hang kat aku ya..i always have this tot yg org dah tak ingat coz am a bit low profile kat mrsm..cam dah besar anak peanut..hang bila lagi nak dpt girl..;-)

http://yusriza.blogspot.com