Tuesday, September 19, 2006

RAMADHAN AL-MUBARAK


Bulan Ramadhan muncul lagi untuk tahun ini. Sekejap saja rasanya .... Pada bulan ini kita sebagai Umat Muhamad s.a.w , sebagai Umat Islam di WAJIB kan berpuasa. Tetapi... yang sedihnya... di akhir zaman ini, ramai umat Islam yang bersikap sambil lewa tentang hukum Allah ini. Tak payah ambil jauh, di tempat ku bekerja itu sendiri ramai keeper dan ada juga pegawai yang TIDAK BERPUASA ... alasan mereka adalah penat! Kalau diikutkan, semua orang yang bekerja akan penat. Kalau mereka yang tidak puasa ini menghormati orang lain yang berpuasa ... Alhamdulillah TETAPI, mereka tanpa segan silu smoking di khalayak ramai... even depan pelawat. Tak malu kah mereka ini? Yang paling memalukan, mereka rata-rata anak seorang yang terkenal dengan ilmu agamanya, datang dari negeri yang terkenal dengan serambi mekah nya .... iskh!iskh... PAda tahun ni, aku takkan berdiam diri lagi... aku sudahpun melaporkan kepada pihak berkuasa kerana aku TAK MAU lagi bersubahat. Aku nak beribadat dengan khusyuk!
Kepada mereka yang agak terasa membacakan posting aku kali ini, aku mohon maaf. Marilah kita sama-sama mengerjakan ibadat.. semoga ibadat kita ini di terima oleh ALLAH. Amin....

SELAMAT BERPUASA

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK

Till then, take care & Cherio!

No comments: