Thursday, November 09, 2006

My Beloved Family

Barisan paling hadapan ( dari kiri ) : Muhammad Adib Najwa, Muhammad Syahir, Faeq Aariz ( ribaan ), Siti Nur Bahirah, Muhammad Adam dan Nur Jazirah
Barisan tengah ( dari kiri ) : Jawahir, Muhammad Amir Najwa ( ribaan ), Jamsiah ( eldest sis ), Hajah Jamaliah, Nur Jamilah ( ribaan ), Haji Jaafar , Nur Juzailah
( ribaan ), Jamaiyah ( 3rd sis ) dan Nur Jazilah ( ribaan )
Barisan belakang ( dari kiri ) : Mohd Najib ( husband ), Fatimy, Juwairiyah ( 2nd sis ), Siti Nur Bisyarah, Muhammad Syukri, Bukhari dan Mohd Amzi

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mereka-mereka di atas adalah insan-insan penting dalam hidup aku. Balik raya tahun 2006 ni telah mengumpulkan kami semua. Maklumla...semua dah berkeluarga.......

Let's begin ngan Abah. Abah seorang pesara Jabatan Pendidikan Kedah ( bekas KPP Kokurikulum Sukan ). Dulu dia ni pernah jadi guru & guru besar. Abah seorang penghidap diabetes mellitus tapi stabil. Mama lak seorang pesara guru. Dia dulu ngajar kat SRK Tunku Abd Halim, Alor Setar. Mama tak berapa sihat sekarang ... sakit lutut, pinggul dan juga penghidap darah tinggi. La ni abah yang dok take care mama kat rumah.

My eldest sister seorang guru di SRK Sg Kechil, Sg Bakap. Husband ( Bukhari ) dia pun seorang guru tapi lupa lak sekolah menengah mana dia ngajar. Tapi dia di tinggal di Relau, Kedah, tak jauh la dari rumah mama & abah. Boleh balik selalu.

My 2 nd sister seorang KPP ( Psikologi ) kat Jabatan Perkhidmatan Awam ( JPA ) Putrajaya. Husband dia ( Fatimy ) bekerja sebagai Asst Manager kat Malaysian Reinsurance Bhd, Damansara. Depa ni takder anak ... tapi dah dapat anak angkat ( Faeq Aariz ).

My 3 rd sister ni Nurse kat LPPKN Kulim. Dia ni la yang selalu jenguk mama & abah kat rumah sebab depa tinggal berdekatan. Husband dia ( Mohd Amzi ) kerja kat LRC HP Kulim sebagai Technician. Dia ni yang dapat twins tak seiras kat dalam gambar tu.

Aku ? Well, aku ni memang anak bongsu tapi yang tak manja sebab kakak aku yang nurse tu lagi manja dari aku. Alhamdulillah ... aku ni seorang yang berdikari. Aku seronok dan sayang kerjaya aku sebagai Penolong Pegawai Veterinar kat Zoo Melaka ni. Husband aku ( Mohd Najib ) bekerja kat satu tempat ngan aku sebagai Pembantu Hidupan Liar. Bulan ni dia start kerja kat Klinik Zoo sama ngan aku ... pasai apa? Hmmm... dia ni sebenarnya "SNIPER" a.k.a. shooter untuk rawatan haiwan. Lebih stahun dia pi training untuk gelaran tu dengan Senior Veterinarian PERHILITAN. Ada pro ngan kontra dia kerja kat Klinik Zoo ni... Yang pro nya kitorang dapat kerja bersama.. tahu aktiviti masing-masing. Tang kontra lak ... aku tak berdaya nak marah dia kalau dia salah / silap sebab aku ni isteri dia.... dan dia lak bekerja di bawah seliaan aku. Iskh..iskh..

APA-APA PUN, AKU AMAT SAYANGKAN FAMILY AKU NI ...

Sekian, terima kasih...

TAke CAre & ChErio!

2 comments:

LediAgli said...

seronoknya bila dapat bergambar dengan famili macam tu kan? ukhwah tu terasa sangat. pastu bila pulang balek kerja, musti tersentuh nya.. bila lagi laa nak dapat bersama lagi.. kan kan kan..

samat ari raya sis!

Rimaugirl Wahir Jaafar said...

Ya betul.... Macamana kat tempat baru?