Tuesday, December 12, 2006

Busannnn Gillleeeerrr....


Bosan! Itu yang pertama aku terpikir sejak dua tiga hari ni. Mana taknye...anak sulong aku, Muhammad Amir Najwa pepagi lagi telah menaikkan darjah kepanasan darah aku! Actually dia ada Program Mambaca Cahayaku sepanjang cuti sekolah ni kat Tadika dia. So , dia kena gi sekolah macam biasa... hanya Sabtu , Ahad dan Cuti Am aja yang dia cuti.

Aku kejutkan dia setiap hari jam 7.20 pagi. Tak payah pakai baju sekolah sepanjang cuti ni. Biasanya dia mandi ngan aku... semenjak dua menjak ni dia nak bermanja ngan abah dia lak...pastu abah dia bukan nak layan sangat .. habis-habis diberinya "hanger" ...... maunya aku tak bosan! Kesian budak tu. Tapi kalau fikir semula ... memang patut pun sebab degil sangat! Kesabaran kita pun ada hadnya! Segala benda yang dia nak aku beli... semua tempat yang dia nak gi aku bawak... dia tetap degil...! Perangai siapa la yang dia ikut ...!! Rasanya both of us tak la degil camtu ... Aku lasak jer...

TENSIONNYA AKU!! AAARRRGGHHHH...!!!! Rasanya macam aku nak get rid perangai dia for a while... aku nak gi tempat yang aku boleh release tension. Aku nak pi jumpa kengkawan!!!! Leave me alone for a while!

Aku juga nak suamiku yang lama ..... Semenjak cuti sekolah ni, Kelab Sukan Zoo Melaka ada buka gerai jual burger. Suami aku salah seorang orang kuat kelab tersebut. Semenjak tu la... dia jarang meluangkan masa bersama keluarga, bersama anak-anak. Dia lebih pentingkan hal kelab dari family. Sekarang ni, aku nak ajak gi beli barang dapur bersama-sama pun susah... kena berkeras baru dia nak ... tapi kalau barang jualan kelab kehabisan ... on the spot dia sanggup gi beli ... Balik kerja pun selalu dah nak masuk waktu maghrib. Pastu kalau Timb.Presiden Kelab phone ke apa... dia kuar semula. Masa bila dia nak spend time ngan family? Masa bila nak ajak anak-anak bersiar-siar? Tak sabar aku nak tunggu musim cuti sekolah ni habis!! HUaaaaa .... aku nak suami aku yang lama....!!

Takper la ... sekadar meluahkan isihati aku yang terbakar jer...

Till then, take care & Cherio!

4 comments:

Channel 11.5 said...

biar ja dia with his club thingy, he will come back. for the time being let him enjoy himself, hehehehe (kau mana tau, kat kelab dia kemaruk rindu kat kau? hahahahhaha) take care my friend!

Rina said...

Sabar jer. Cuti nih tinggal half month jer lagik. At least kalau tadak kat umah, u tau dia kat club. Instead of merewang merata. Tul tak?

Alhamdulillah ur son dah ok. Hopefully, dah tadak apa2 dah.

Rimaugirl Wahir Jaafar said...

Thanx u guys for your support...
At least ada juga nak membaca isi hati I.
Take Care semua.

LediAgli said...

sabar la.. may be for a while, he get toooo excited, when thingz back to normal, he'll realize thats not wut supposed 2 b.. saba sabaaaa...