Monday, June 18, 2007

AMIR turns 6 years old Today!




Amir is turning 6 years old today. diam tak diam, aku kawin ngan husband dah masuk 7 tahun. Hmmm... next year Amir dah Tahun 1. Next year gak Adib akan masuk Tadika, ganti Amir.

Well ... pagi-pagi kena panggil oleh Bos. Dia suruh aku gi amik sangkar Harimau yang dia tempah kat Pontian. Nasib baik la dia tak suruh gi pepagi. At 10 am, aku gi Kedai kek, amik 2 bijik kek yang aku tempah khas untuk Amir . 2 bijik? Yup! Satu biji dia celebrate kat Tadika Anak Pintar & lagi satu dia celebrate ngan keluarga kat rumah. I buat tempahan untuk Chocolate Orange Cake berhiaskan spider web & Fresh Chocolate Walnut Cake. Dua-dua dengan american cream & sponge cake. Seeedappp...!

Aku dah suruh dia celebrate je ngan abah dia kat rumah since hari ni kebetulan aku dinobatkan orang yang paling sibuk giler! Aku sedih bila anak Amir kata kat abah dia.." Amir nak tunggu mama ! " Dahh... nak taknak aku terpaksa luangkan masa & suara untuk nyanyikan dia Happy Birthday walaupun ruang masa aku hanya 15 minit! Aku sampai balik dari Pontian jam 7.15 malam. Then, kena prepare untuk tranquilise clouded leopard at 8.30 pm. Pas tu at 9 pm kena bergerak ke Johor Bahru.


Lupa lak nak citer ... kesibukan aku tu sebab nak kena tranquilise & hantar satu ekor Harimau Dahan a.k.a Clouded Leopard ( Neofelis nebulosa ) jantan bernama " TEMOH " untuk dipersembahkan serta disumbangkan kepada Sultan Johor pada 19/7/07. Ini arahan KP PERHILITAN ... so, kena bertolak malam ni jugak!

Well ... to MY DEAREST Muhammad Amir Najwa ... HAPPY 6 th BIRTHDAY ... Semoga berjaya selalu dan mama doakan Amir menjadi anak yang patuh, taat serta cerdik sepanjang masa. Mama & Abah Sayang Kamu!






Till then, take care & Cherio!

No comments: