Thursday, October 25, 2007

Penat oooiii......!

Just got back at 9 am this morning ... kena gi Kajang untuk bantu UKK HQ untuk amik haiwan-haiwan rampasan dia. Penat oooo .. satu malam tak tido. Dah la duk kat pintu belakang rumah orang kaya-kaya! Rasanya, itulah satu-satunya rumah orang kaya-kaya yang pernah aku jejak. Binatang rampasan je almost 1 million. Rumah dia je rasanya lebih sejuta RM.... Iskh!Iskh...bila la aku boleh duk rumah camni .... Orang gaji 3 orang, tukang kebun & jaga binatang 3 orang ... Owner ni Islam, bini dia Melayu Singapore.Tokey kilang buat airconditioning ... ada 2 bijik kilang kat Mesia & 1 kat Indonesia.

Bergerak ke sana lepas keja jam 5 ptg, sampai around 9 pm ... terus tangkap binatang-binatang tu. Rumah dah la takda escalator ke ... lif ke... nak pi mini zoo dia kena naik tangga ... penat siot! Mana ngan sangkar banyak giler... penuh muatan 1 buah lori 3 tan. Habis operasi tangkap-menangkap dah jam 4 pagi. Lapar takyah cakap ler... dah la rumah jauh dari kedai. Nak tido dalam keta, nyamok orang besar-besar punya la banyak ... ! Last-last, pejam mata je... tapi tak lena.

Balik , sampai Zoo Melaka jam 9 pagi ... minta permission bos utk masuk jam 2 petang. Nak tido laaa! Nasib baik bos faham! Lesu satu badan ...

Malam, ada Grand Dinner untuk Zoo Melaka kat Stadium Bistari Melaka. Dah la kena jaga pos pendaftaran ... ada yang tido ni! Pemakaian lak formal gila babas ... ayu giler malam ni ... Nanti la I masukkan gambar dinner!

Okay la ... stop sini dulu. Nak balik gosok baju. Malam ni memang macam makdatin habis!
Till then ... take care & cherio!

p/s,

1. To my fren Minah ... SABAR ... jangan tension! Kan sabar tu separuh daripada iman ...
2. To Syaf, hang ni menghilang kat mana? Nak contact pun taktau hang duk kat ceruk mana ...
Lupa kawan ke?
3. To Aida Yurani, be yourself .. pedulik kan apa orang nak kata kat kita.
4. To Linda Yahaya, aku balik dulu ada pi Carrefour tapi aku taktau lak rumah hang kat situ ...

Kepada sesiapa lagi yang kenal aku tapi tak mention nama ... Maaf Zahir & Batin ... Just be yourself!

10 comments:

Channel 11.5 said...

jadi ayu? jadi mak datin? huhu, bukan senang nak tgk jawahir ni ayu. hehehe.so, how was dinner? update gambar eh?

eh, aku mmg jadi myself what selama ni? the drama queen, crybaby, cengeng, clumsy, keras kepala pun ya, hehehehe. Dont worry, I've moved on, life as usual, work as usual, play as usual, dating as usual, takde beza, just with a clear mind and happy feeling. I will drop by soon, let me tgk schedule driver dulu ok?

Anonymous said...

Selamat Hari Raya Wahir! Ni renny.Hang ingat aku lagi dak?

Rimaugirl Wahir Jaafar said...

Aida : I'll be waiting. Alert me awal okay?

Renny: Apsal aku tak ingat hang pulak? Hang kat mana? Dah lama aku nak contact tapi aku taktau hang kat mana.... call aku kalau rajin..012-3384113

Nazrah Leopolis said...

binatang apa orang kaya tu bela? exotic game?

Rimaugirl Wahir Jaafar said...

Birds...mostly . But ada juga leopard cats.Siap kacukkan dengan marble & persian cats lagi!Yang paling banyak tu bird of paradise laa.

Slinky said...

Wahir.. len kali dah tau, singgah lah... renny kata nak pi melawat hang kat zoo Melaka... aku nak jin jugak lah.. husband aku kerja johor sekarang.. leh singgah zoo melaka... hang bg anak aku pegang rimau, boleh?..

Rimaugirl Wahir Jaafar said...

Leh...takde hal..tapi hang kena mai awai pagi hari minggu/sabtu. Masa tu aku tak pack dengan kerja.Bila renny nak mai sini? dia tak tipon pun..berapa nombor dia?

Anonymous said...

aiseh sabaq la...tersibuk lak minggu2 nak mendatang ni... insyallah tgh bln nov. ni blh la kita ramai2 melawat zoo... aku pun nak pegang anak rimau...ni no. tepon aku 012-3444584

slinky, hang mai kl dulu la.. blh tidoq rumah aku...dont worry cuma aku dan dia sahaja

Anonymous said...

wahir, anak rimau ada tak? partner aku ni takut rimau..aku ok je

Rimaugirl Wahir Jaafar said...

anak gimau takdak laa...cuma makbapak gimau ada laa! Tu pun takleh reramai masuk. nanti ada yang terkencing dalam suar