Sunday, December 13, 2009

Field Trip Unit Veterinar Zoo Melaka

Field trip ni adalah dari 7-11 hb Disember 2009. Alang-alang aku dah ada kat kulim dari 3 hb, aku bawak la diorang sekali ... maknanya , 2 minggu aku takdak kat opis.

Field trip ni involved gi Langkawi, Penang, Taiping & Bukit Merah. The kids teruja nak pi Bukit Merah. tapi diorang tak pegi area waterpark sebab abah diorang takde ....

Actually, trip i adalah insentif untuk petugas2 di Unit Veterinar yang AMAT JARANG keluar ke mana-mana trip. Kitorang ni tak macam Unit Zoologi yang kaki jalan tu! Ni pun kena buat selection sebab tak boleh nak kuar semua .... Diorang yang terpilih adalah wakil dari sesebuah sub-unit : dapur, kuarantin & klinik. Bos suruh pilih orang tetap sebab TNT banyak lagi untuk orang tetap.

Banyak jugak la pengalaman & ilmu yang dapat dari trip ni selain dari insentif diorang.Balik ni, diorang kena submit laporang lawatan individual sebelum aku compilekan untuk dihantar ke pentadbiran. Bagi aku, aku amat berteima kasih pada Bos sebab memberi peluang unit aku buat 2 kali lawatan ...

Dari pemerhatian kitorang, SYUKUR dapat kerja kat Zoo Melaka . ... Dari segi pengurusan haiwan, Zoo ni jauh lebih BAGUS dari diorang ... lebih teratur dari segi pengurusan haiwan walaupun budget kena cut sana sini. ....

Ok la, malas nak komen banyak2 ... nanti melarat lak! Apa2 ... gi la tengok sendiri ....

LU PIKIR LA SENDIRI!

Take care & Cherio!

1 comment:

electric bicycles said...

Lovely kids