Sunday, July 25, 2010

Pulangnya Seorang BIBIK yang baik ..

Semalam , aku baru je menghantar bibik aku yang aku upah selama 2 tahun bekerja ngan aku, balik ke Bandung. Dia dah habis tempoh bekerja dan takmo sambung disebabkan anak-anaknya tak kasi sambung. So, dengan rasa berat hati aku & family hantar dia menaiki Air Asia kat LCCT untuk pulang ke Bandung.

Episod sedih bermula bila Amira , yang pada mulanya "cool" tetapi mula meraung nak ngikut bibik masuk ke Balai Berlepas. Aku? Kononnya takmo menitiskan airmata tetapi tumpas juga dek lihat akan episod sedih tu.

Pengganti? Dah ada. Masih baru. Dari Jawa Barat ( Sukabumi ) juga. So far, beberapa hari dah tinggal di sini, ok la .... nampak nya suka bebudak & melayan anak-anak aku ngan baik. Aku harap akan berterusan begitu. At least the kids tak terasa sangat kepulangan Bibik Imas. Bibik Iin ni masih muda .. belum lagi masuk 30 tahun, tapi dah ada anak sebesar 13 tahun. Katanya pada umur 14 tahun dah kawen .... Mudanya!

Ok la .. enough untuk cerita episod sedih. Next time kita sambung lagi.

Till then , take care & cherio!

No comments: