Thursday, March 24, 2011

DUGAAN : Datang dan Pergi ...

Aku diuji lagi tatkala suamiku berada jauh dari jangkauan ... Anak ketiga ku mengalami demam panas yang melampau 3 hari lepas ... lembik dan tak bermaya! Aku hanya boleh melelapkan mata pada kadar masa 2 jam sahaja pada malam itu ... mana dengan nak handle si Kecik, Afiq ... mana dengan nak handle yang sakit ... seringkali aku mengatakan yang aku hanya mempunyai dua kaki dan dua tangan kepada anak-anakku , dengan harapan yang abang2 boleh meringankan tulang mereka di rumah. Tapi, kederat mereka tak seberapa mana. Aku lakukan apa yang terdaya sahaja.


Bibik balik ke Indonesia dan masih belum pulang ke sini ... memang betul ada seseorang untu k membantuku menjaga bebudak ni tetapi hanya untuk siang hari dan malam sebelum tido. Bebudak masih tido dengan aku especially yang kecik2. Bila sorang start menangis, lagi sorang lak meminta perhatian. Syukur kepada Allah, dak Mira seolah-olah faham situasi aku ni ... cuma banyak kerenah bila demam. dak Afiq pulak, pantang kita lambat sikit, diraungnya sekuat hati!!

Dua hari ni, aku pulak yang ditimpa musibah ... badan jadi lesu, demam panas, tak berselera makan dan juga fikiran melayang. Kengkadang tu terlintas juga, " Adakah aku akan mati? " .... Ya Allah ... Panjangkanlah umur ku supaya aku dapat melihat anak-anakku membesar!

Ok la, dah bermaya nak tulis panjang ... take care & cherio!

No comments: