Friday, May 29, 2009

Hasad Dengki, Jealous & Iri Hati

Ni la sifat yang ada dalam diri manusia lately ... sifat-sifat yang tak pernah lari dalam diri depa. Depa ni dengki kalau nampak orang senang, jealous bila tengok orang lain hidup bahagia & iri hati dengan pencapaian dan sokongan orang lain terhadap orang yang di dengki. Iskh ...

Untuk yang dah mendengki dengan coretan aku ni, ada satu clause yang aku nak korang baca :

" BLOG ni Blog AKU! Apa yang aku coret kat sini adalah perasaan AKU! Aku nak luahkan macamana , itu adalah HAK AKU ... hanya AKU yang berhak atas BLOG ni. Kalau korang tak puas hati dengan blog ni, lebih baik jangan baca ... buat tambah sakit hati bakper ... baik korang buat keja len yang lebih berfaedah! " Kalau tak puas hati dengan aku dan blog aku, jumpa aku direct ... ada aku KACAU periuk nasi korang? Ada aku sebut nama korang? Takder? So ... LEBIH BAIK DIAM dan JANGAN JAGA TEPI KAIN ORANG LAIN !! Ingat ... jaga tepi kain sendiri yang dah koyak tu dari dok jaga tepi kain orang lain. Ikut suka AKU la nak buat apa ... bukannya kacau korang pon!"

Sebelum aku mengamok dengan lebih jauh, baik korang diam ... toksah dok bawa masuk meeting ke ... apa ker ..... sebab aku tak kacau korang. Kalau ada yang terasa hati tu : SIAPA YANG MAKAN CILI, DIA LA YANG AKAN TERASA PEDASNYA! So,
Please leave me alone. Ni BLOG aku ... sukati aku!

Till then, take care, mengucap bebanyak ... & Cherio!

8 comments:

Sue Ellan said...

ko letak je depa2 tu dlm kandang rimau... bior depa2 kena lahap dek rimau... kalu depa2 takut sgt, cakap kt depa2 ... AZAB NERAKA LG DAHSYAT dr rimau tu....

Rimaugirl Wahir Jaafar said...

Tu la pasal...aku tak kacau depa, depa lak jealous ngan aku...sampai masuk meeting pegawai tu! Tension aku ...

aida yurani said...

pedulikan. since blog ni pun dibaca percuma, sesape yang tidak suka atau terasa boleh option untuk TIDAK MEMBACA BLOG NI.

ignore them lah wahir

wickedwarhol said...

I tell you what - people are scared shit about the truth. They would rather sweep everything under the carpet.

Truth hurts especially those who are lacking in skills and all they can do is fanning the BOSS.

Keep up the good work and cool down a bit.
Regards

Rimaugirl Wahir Jaafar said...

Thank You ALL...really appreciate that!

Bonekahati said...

Salamz..,
syok baca artikel ni.Sgt jujur.
Teruskan usaha menulis. Salam perkenalan

ALC Baheyra,

Rimaugirl Wahir Jaafar said...

Salam Perkenalan juga KITTUN! Saya pun mengikuti perkembangan blog awak!

aizan said...

eh..eh.. apa sal sampai kena bawak meeting nie.. this is yr blog, hak U nak tulis apa2 pun. Jawahir teruskan menulis, pedulikan pendengki2 di sana.