Tuesday, June 30, 2009

Latihan Menembak di Lapangsasar Bukit Kangkar, Muar. Johor


Latihan menembak bagi anggota PERHILITAN & Zoo Melaka telah diadakan pada hari Sabtu ( 27/6/09 ) lepas di Lapangsasar Bukit Kangkar, Muar, Johor. Latihan telah bermula seawal jam 9.00 pagi dengan kerjasama Unit Persenjataan IPK Melaka Tengah , yang diketuai oleh Sarjan Idris. Pada hari tu, kitorang merefreshkan memories tentang cara-cara nak handle senjata api yang fully loaded ngan peluru hidup. My target pictures? Hmm .... bagi acara senapang patah, target kena merata termasuk kat tengah kepala dan juga dada.Tak kurang juga yang kena pada bahagian kaki. Bagi kategori pistol, kitorang merasmikan pistol P99 yang baru diperolehi oleh PDRM dengan peluru .09 mm calliber . Acara tembak guna pistol adalah favourite aku, aku dapat 2 bulls dan hanya 1 tersasar . Kitorang dibekalkan dengan 12 butir peluru seorang. Walaupun ditengah panas terik, aku tetap bersemangat. Aku BAYANGKAN target-target tu seperti orang - orang yang aku benci. Kalau direalisasikan ..., maunya aku duk kat penjara! Nauzubillah !! Walaupun aku benci kat seseorang tetapi aku masih boleh berfikiran WARAS seperti seorang yang terpelajar! Aku professional babe! ( perasan lak!! hehehehe .....)

Latihan menembak habis dalam jam 2 ptg ... siap disupplykan lunch lagi! Balik rumah, penat giler! Dengan armpit swollen dek penggunaan senapang patah tadi. Nasib baik tak dibawa M16 sebab kat lapangsasar tu jaraknya jauh lebih dekat dari lapangsasar kat IPK Bukit Beruang. Macam-macam karenah orang dapat dilihat sepanjang latihan dijalankan. Dapat tau juga dalam Bulan November maybe ada satu pertandingan menembak kat situ. Seronoknya!! Maunya idak, yang lepas adalah latihan tergempak yang pernah diadakan ...

Okayla, will update later on.Till then, take care & cherio!

No comments: