Friday, September 16, 2005

.... Minggu Sedih ....

Minggu ni..peristiwa sedih berlaku untuk semua warga Zoo..kami kehilangan seekor lagi Red Panda jantan yang selama ini tidak menunjukkan kepincangan dalam hidup dia. Setelah 2 hari tak makan, dan..setelah 2 jenis antibiotik diberi dan disuntik, dia pergi jua pada pukul 8.45 malam 15/9/05. Di akhir-akhir nyawanya, frothy fluid bercampur darah keluar dari mulutnya...Sedih wei...binatang tu valuenya adalah RM 100,000 seekor dan nak dapat punya lah susah!

Pas tu...pagi tadi, seekor lagi buaya Jejulung ( False Gharial ) mati..yang ni lak si Jantan dah teerrrlebih power sampai mati yang betina di buatnya! Dah 2 ekor mati angkara si jantan yang 13 kaki panjang tu!Kesiann....

Dua hari lepas, aku berulang ke UPM kerana bawa Red Panda tu..dapatla jumpa juniors dan juga lecturer yang pernah mengajar aku dulu..Well Intan Nazrahayu..your pop quiz tu nanti la aku jawab..

Minggu Depan, exchange program between SZG & Zoo Melaka akan berlangsung..kesian Minah, aku tak jadi pi sana last minit sebab Bos suruh Dr Vet gi. Bos suruh aku gi Pulau Singa Besar next week gak!

Aku maybe ikut team Bolasepak Zoo Melaka gi Terengganu untuk friendly game ngan PERHILITAN sana.Jalan lagi....

Rezeki aku sefamily melimpah ruah bulan ni...aku dapat 7 tangga kenaikan gaji, suami aku lak dapat naik pangkat ke G17 dan juga dapat Khidmat Cemerlang...ALHAMDULILLAH...

Okayla..enough for today, nak gi JPH Melaka untuk uruskan permit import / eksport Tapir.

Cherio!

2 comments:

Nazrah Leopolis said...

wah, murah rezeki bagos!!alhamdulillah, datang singapore boleh joli! call me hor?

Channel 11.5 said...

wahir : sorry to hear pasal binatang2 kesayangan kau tu. take care