Wednesday, September 21, 2005

...Hari-Hari yang PENAT GILER...
19/9/05
20/9/05
21/9/05

Tiga hari di atas merupakan hari-hari yang penat giler dalam kamus hidup aku dalam setengah tahun 2005. Rasanya masa Dr Vet bercuti tak la aku penat camni...mana taknya..hari-hari tu aku kena tackle banyak kes rawatan dalam Zoo, gi Jabatan Haiwan uruskan permit haiwan-haiwan yang akan masuk dan keluar dari Zoo ( Malayan Tapir - Tapirus indicus ) dan macam-macam lagi..uihs...rasanya Pak Lah pun tak sibuk camni...

Masa aku tulis blog ni , aku baru je habis taklimat menggantikan Dr Vet yang ke Singapura hantar Tapir dan ambil Tapir...nasib baik la Dr Vet tu kind enough nak buatkan Powerpoint Presentation untuk aku. So...aku baca je la! Pas tu buat unformally...Questions & Answers session ngan peserta-peserta Sijil Perhutanan Kepong untuk Renjer Hutan. Nasib baik ler depa ni tak banyak tanya soalan gila...hehehe...

Habis je taklimat, aku buat rawatan memerang kat Klinik...susah sikit nih!! Nak kena pujuk dulu baru memerang ni nak makan ubat biji...Dekat setengah jam aku menyuapkan ubat-ubat dia. Memerang ni terhempas pintu sangkar atas badan dia. Nasib baik dia ni takde insurans...kalau tak, banyak duit giler kalau dia buat claim! Mau taknya...claim untuk keilatan sementara...MC lagi...huihs...banyak tu! Hahaha...

Esok ada lagi sesi ngan para peserta Sijil Perhutanan tu. Kali ni theyall kena cuci sangkar di waktu pagi dan sesi petang lak...tangkap-menangkap beruk, kera & musang untuk slot tangkap pindah dan juga cara-cara membuat pemeriksaan kesihatan.Arrgghh...boringnya... dah la depa tu quite old members...

Okay la..enough for these busy days...

Cherio!

No comments: