Sunday, July 05, 2009

Bowling @ Metropoint Kajang


Aku ada selection bowling untuk Sukan NRE pada Jumaat malam ( 3/7/09 ) lalu . Gerak dari Melaka lepas kerja , jam 6 petang, bersama-sama Zura & Nani.Gambar kat atas adalah Highest score aku pada malam itu ... Bengong betul orang yang tulis score board kat Ampang Superbowl pada malam itu !! Ada ka nama aku yang sedap ni ditulisnya JAWAR ... macam nama Jawaharlal Nehru la plak!

Kitorang start main bowling jam 9 malam. Ada 6 orang girls yang terlibat dalam selection tu. My Scores? Well ...
1 st Game = 123
2 nd Game = 118
3 rd Game = 149
4 th Game = 146

Not bad kan? Aku puas hati malam tu! Habis main at about 12.00 midnight. Siap boleh gi minum-minum ngan team / bowlers Jabatan yang kebanyakannya aku kenal. Maklumla ... orang dah lama keja kat jabatan ni!

Gerak balik dari Kajang at about 12.30 am. Tak singgah memana pun ... terus shoot off balik Melaka. Sampai Melaka jam 1.32 pagi. Mengantuk takyah cakap la!

Najib lak tak balik minggu ni. Dia gi memancing laut dengan geng-geng jabatan kat satu tempat keja ngan dia! Dia ada tipon semalam ... masa tu hujan amat lebat kat Mersing. Hujan 'seriat' baru nak masuk laut. Sanggup depa sewa boat. Bermalam? Kat Pulau berhampiran.

Next week dapat tau ada intensive untuk bowling ni. Mulanya diorang kata kena daftar kat IBD or IKBN Temerloh . Tapi, kat area sana mana ada bowling lane ... so The Manager suggested main bowling kat Genting Highlands. Uishhh!! JAuh tu nak ulang-alik selama 4 hari. Final game lak kat The Mines. So, masa bincang2 after game, nak usulkan training kat area KL , and to be exact ... kat The Mines itself sebab nak biasakan ngan lane. Najib pun kena gi IBD untuk intensive Sepaktakraw ... memang every 2 tahun dia akan wakil jabatan untuk sukan tu. Kalau training kat Mines, aku kena sacrifice ulang-alik dari Melaka tengahari sebab main di sebelah petang & malam. Banyak nya expenses bulan ni!

7-10 hb ni lak ada Kursus Asas Veterinar untuk G 17 baru. Yang peliknya, lectures 97 % dari JPH Melaka. Jabatan nya lecture hanya on SOP & also Amali / Demo. Lantikan Fasi pun tadak, habih tu apa peranan aku? Dia suruh standby barangan kat Klinik, tapi barang apa nak standby? Takkan nak suruh JPH nye Vet tackle cases kat Zoo as their practicals? Aku hanya dapat tentative program without any perbincangan dengan pihak yang uruskan. Hmmm ... Kita tengok je la nanti!

Okayla, kang kalau cakap banyak, jadi isu besar la plak! Tak pasal-pasal lak ada hamba Allah yang lapor SPRM tanpa ada kena-mengena ngan post aku macam dulu. Bengong! Kita tunggu & lihat jer!

Till then, take care & Cherio!

No comments: