Friday, July 24, 2009

Sukan NRE 17-19/7/09


Kejohanan sukan NRE dah selesai diadakan 17-19/7/09 di PERMATA ( Pusat Latihan Petronas ) Bangi, Seksyen 14 Bangi dan juga kat The Mines ( Bowling & Snooker ). I had to attend intensive training at the Mines dari 13-16/7/09, ulang alik Mlk - KL - Mlk ( nasib baik tol supported! ) . My hubby gak gi training tapi dia training sepak takraw kat IBD Lanchang.

Najib's game dah start as early as 8.30 pg kat Permata. Unfortunately, tahun ni dia hanya duk kat kerusi reserved sebab coach nak bagi laluan kepada pelapis . End up? Kalah juga ... salah satu dari penyumbang kekalahan kepada jabatan. Tapi tak pa, next 2 years kita aka try lagi.

My game started at 10 am kat the Mines Bowling Center. Bagi team lelaki, game started hari Sabtu. Tu sebab Mines tak banyak lanes ... hanya 28 lanes. Tu pun gila babas nyer! Bola bowling asyik sangkut je kat belakang ( lepas throw ). Secara psycologically, I was not prepared untuk tengok bola bowling yang baru dibeli ngan harga RM 330 jadi calar sana sini, terkopek dan sebagai nya. Kesian kat bola aku ... lepas game kena masuk ICU selama 3 hari ! Aku rebel jugak ... lapor pada petugas tentang calar torehan tersebut tapi sakit hati bila dia kata , " Biasala kak .. kat mana-mana bowling Alley pun ada masalah camtu!" Geram aku !! Kalau dia nak bayar harga ICU bola takper la jugak! Dah .. lepas ni aku takkan main lagi bowling kat situ menggunakan bola aku sendiri. Biarla yang calar tu houseball! Aku nya game pun fumble sebab bola aku terkopek sebesar duit syiling 20 sen dan calar sepanjang lebih kurang 5 cm ... sampai nampak ebonite biru kat dalamnya! Tournament tu dimenangi oleh team JPS ( sememangnya terer siottt! ) Team FRIM yang selama ni digeruni lawan pun boleh kalah.

Satu yang boleh dibanggakan adalah, Team bolasepak PERHILITAN berjaya merangkul juara menentang FRIM. Acara tersebut paling kemuncak sebelum penutup. PERHILITAN menang penalty 7-6. Bangga siot!

Balik, aku rehat 2 hari. Penat giler memandu ... Nasib baik masa balik Najib drive keta. Dapat la lelap sekejap. Tu pun lepas merajuk baru dia nak ikut balik sekali. Kalau tak, dia lagi suka naik kereta bersama kengkawan dia dari naik kereta ngan bini dia sendiri!

Hari Rabu lepas, cuba try lane baru kat MITC International Bowling Center kat Tmn Tasik ( MITC ). Ada 52 lanes ( yang terbanyak buat masa ni kat Malaysia! ) Lanes ni AMF nye lanes. Seronok gak ... maklum la, lanes baru, bola baru ... tapi mahal siot! Satu game RM 6. Sekarang sampai 29 hb ni, dia buat promotion buy 1 free 1 ( RM 3/ game ). Belum lagi official launch. Rasminya 1/8/09 nanti.

Okay la, aku separuh hari kerja hari ni sebab tadi tengahari gi amik ubat Mira kat Pakar Kulit. Dia kena allergic dermatitis kat kepala dia. Mana taknya ... lasak mengalahkan abang-abangnya! Ni nak balik, rest sekejap before gi amik Najib kat Tol Ayer Keroh malam nanti.

Till then, take care & cherio!

2 comments:

dardie said...

wow...yang paling aku ingat time final Bolasepak tu...Fuhhh!!!! best giler!!! emas bolasepak tu mengalahkan semua emas untuk game lain sebab game tu la yang orang paling ingat...

Rimaugirl Wahir Jaafar said...

Ya betul ...! Caya la!