Friday, July 10, 2009

Kursus Jatidiri Pemimpin Koperasi


Attended a kursus @ d'Village Resort dari 8-9/7/09 lalu. Ini untuk Pemimpin Koperasi seluruh Melaka. Macam la aku ada gaya pemimpin sangat!

Anyway, kursus ni started at 9 am till 4.30 pm. Although supposed to start ( dalam jadual ) @ 8.30 am, tapi biasa la, orang Melayu ... mesti lewat 30 minit nyer! Rata-rata peserta terdiri dari golongan veterans ... yang dah memimpin koperasi selama berpuluh tahun. Macam aku ni, baru nak masuk 8 tahun jadi setiausaha Koperasi Murni.

Aku namakan kursus ni kursus " Kena-Mengena Orang", "Kursus Meluahkan Perasaan " & "Kursus Bergelak Sakan " . Maunya tak ... dua hari aku gi kursus ni, kedua-dua hari balik kursus aku semput! Kena telan Ventolin 4 mg setiap kali habih kursus! Semput sebab bergelak sakan! Maklumla, korang pun tau cara orang-orang lama bercakap ... ada yang tak boleh stop bercakap bila dah mula , ada yang sindir-menyindir ... sampaikan penceramah pun terkena tempiasnya!

Yang paling boleh ingat, kitorang kena buat bot kertas masa dinamika kumpulan ... apa lagi, yang tetuanya bising la sebab buat depa macam bebudak kecik, main bot kertas!

Aku? Kumpulan aku excellent habih! Boleh buat bot kertas 20 bijik dalam masa 20 minit. Satu group 7 orang ... semua satu kepala! Gelak jer kitorang tengokkan ragam peserta yang lain. Masa presentation, group kami the only group yang tak kena tanya oleh yang lain. Maybe kitorang dah jelaskan sejelas-jelasnya dalam bentuk tulisan & depa semua faham kot! Group yang lain-lain, kena jawab soklan yang kaw-kaw nye!

Habih kursus @ 4.30 pm sharp everyday. Aku ngan Kak An macam minah rempit la plak sebab naik moto tanpa topi keledar ... selamba kodok jer kitorang , ngan Kak An naik motor duduk sebelah jer ... strolling along Jalan Tasik Ayer Keroh without topi keledar untuk pergi & balik kursus . Giler punya perangai!

K la... enough untuk kursus. Take Care & Cherio!

1 comment:

aizan said...

berani wooo... korang nie..