Saturday, May 22, 2010

Relax dalam Stress

Sori la sebab dah hampir 2 minggu tak update blog kesayangan aku ni .... A bit busy & also occupied with other matters yang tak dapat dielakkan. Dah bersawang rupanya blog ni ....

Dua hari lepas aku amik OFF untuk ke JB . Sambil nak tenangkan fikiran, tanpa anak2 ... aku drove ke sana sengsorang. Bak kata pepatah, sambil menyelam minum air ... aku pun gitu, sambil berada di sana, aku gi visit suamiku tersayang yang berada di sana kerana tugas .

Aku check-in kat Tune Hotel kat Danga Bay. Kedengaran gah sangat hotel tu , katanya menawarkan 5 star punya service pada harga 1 star ... hampeh juga walaupun service dia ok. Lagipun, hotel tu baru saja dibuka pada 15 hb tempohari. Masih bau kedai tilamnya! Harga? Hmm .. utk online mmg la murah. Kata front officernya ... harganya akan berubah-ubah setiap hari. Pelik gak! Bilik nya hanya ada double & twin saja ... Aku kena hari tu untuk sehari RM 78. Harga murah yang ditawarkan hanyalah untuk BILIK SAHAJA ... air-conditioning kena bayar len ... sama ada untuk 12 jam atau 24 jam ( harga lain2! ), TV pun kena purchase kalau nak nonton .. toiletries kena beli pada harga RM 5 ... hairdryer nak guna pun kena beli. Tu yang kalau dicampur-campur, mau jejak RM 100 gak ... Sistem kunci adalah keycard yang dah diprogram dengan apa yang kita bayar. Memang lokasi yang convinience ... untuk orang yang balik hotel hanya untuk tido, OK la ...

Malam, aku gi jenjalan ngan hubby ke Bazar JB. Actually hubby ada gak berniaga , tumpang ada brader sorang kat situ pada setiap mlm kerja ( workdays ). Tapi, pada malam tu, dia hanya gi jenjalan je, bawa aku ... aku juga berpeluang berkenal-kenalan dengan supplier2 yg munyupply barangan pada dia ... ( hmm.... )

Hari Jumaat , aku gi lepak kat opis dia , sementara nak nunggu dia balik kerja untuk balik sesama ke Melaka. Walaupun released stress yang ada TAPI nya .......... ?? Still , tak leh nak buat camner ..How aa??

Masa aku duk update ni, aku actually tengah menggunakan komputer riba Mr Joe Shinoobi
( Terima kasih ek .. kerana bagi guna BB ko! ) .. aku tengah melepak sambil menemankan hubby berniaga kat Uptown Banda Hilir. Tak berapa ramai orang minggu ni sebab gaji lum kuar.

Ok la, nanti aku update lagi. Nak makan kebab Melawati jap! Laapaarrr!

Till then, take care & cherio!

No comments: