Friday, May 28, 2010

Gundah Gelana .....

Entah kenapa hati ni berasa tak sedap jer ... Lepas satu situasi ke satu situasi . Mana taknya, banyak memikior kan , maka kan ... kusut fikiran. Family penting ke kerja yang penting? Kalau ikut aku, dua-dua sama je kepentingannya ... yang membezakan adalah status mereka. Family adalah personal life aku & kerja adalah career life aku. Kalau aku tak kerja , siapa nak sara makan anak-anak aku yang makin ramai ni? Nak harapkan hubby, banyak lagi komitmen yang dia perlu tanggung ... dah la tinggal berjauhan, nun di selatan sana!

Banyak benda yang aku pikiorkan sekarang ... tido tak lena, makan tak lalu ... mengalahkan orang yang berada di dalam percintaan. Aku rasa ek, masa aku bercinta-cintun dulu takde la aku memikior macam sekarang ni. Lagipun, hubby aku bukan yang jenis romantika di'amor punya orang , so, tak terasa sangat bagaimana orang bercinta. Tapi masalah aku sekarang, macam-macam bermain kat kotak pemikiran aku yang masih waras ni. Masalah pertukaran tempat kerja? hmm ... itu juga sebahagian besar yang aku sedang runsingkan .. bukan takmo berganjak dari tempat aku sekarang, tapi ... memikirkan situsi sekarang, aku jadi taktentu arah .. bercabang-cabang masalahnya yang pengakhirannya aku membuat aku suffer sengsorang. Apa permasalahan nya?

1. Aku pregnant ... lagi 3 bulan nak meletop ... jarak penempatan yang diwar-warkan nala jauh dari spital .. Kalao aku sakit nak beranak tetengah malam camner? Dah la hubby jauh kat JB ....

2. Bibik lak, nak balik & taknak sambung ... kena banyak kuar duit untuk amik bibik baru. Kalau tak, siapa nak uruskan anak-anak aku kalau aku keja? Kalau tempat kejanya dekat, no hal ... kalau jauh?

3. Anak-anak aku dah sekolah, sorang tahun 3 & sorang tahun 1 ... nak uruskan pertukaran skolah lagi ...

4. Kalau aku dapat ke tempat yang dekat sikit ngan family, tak jadi masalah ... sekurang-kurangnya ada yang boleh membantu aku di kala susah. Tak de la aku suffer sengsorang, tak de family members atau sedara terdekat ....

5. Kenaikan gaji pun tak seberapa sangat sebab aku ni dah lama kerja, so, kalau ke tempat yang jejauh, macam tak berbaloi. Banyak kos yang perlu dipertimbangkan ...

Kalau susah-susah sangat, aku tolak jer kenaikan pangkat tu ... Apa ada pada PANGKAT / Darjat / Kedudukan ... bukan boleh bawa ke mati pun! Nak harapkan pencen ngan gaji tinggi ? Hmm ... kalau dah hutang berlambak, sikit juga gaji ... Seniority? Apa aku kesah ... yang penting, pengalaman mengajar aku untuk dewasa dan survive di alam pekerjaan aku ... bukannya seniority. Kalau dah rezeki budak baru naik pangkat dulu dari aku ... GO AHEAD ! Aku tak kesah .. itu rezeki dia. Allah dah tetapkan sebegitu! Yang penting, aku dah ada pengalaman ....

Sebenonya, surat lum ada ... tapi permasalahan di atas adalah implikasi yang akan aku hadapi . Semua ni perlu di ambil kira dalam percongakan! Khabar taufan .. tsunami ... dah heboh ! Merata-rata orang duk ucap tahniah kat aku .. duk tanya bila pindah ... naik rimas aku dibuatnya! Kita tuuunnngguuu ....

Ok la .. nanti aku coret lagi. Till then, take care & adios!

1 comment:

faz_NRE said...

hai kak wahir.. long time no see.. rindu nye..

dah nak 'meletup' dah? sungguh x ku sangka.. rezeki2.. syukur.

insyallah.. minta petunjuk dari Allah.. semuanya akan berjalan dengan sempurna.. hidup ini hanya sekali, so , 'gotta live... like we dying..'

so, dlm erti kata lain... keje pun kena ar buat mcm nak mampus... hahaha

ok, c you around soon.. insyallah(kalo sempat la.. next week kena p ptd ayer keroh) erm.. keje, keje, keje !!

mmmuuahhh.. anak2 u comel la..