Tuesday, June 15, 2010

Cuti Sekolah

Cuti sekolah datang lagi ... anak-anak aku sekarang dah pandai demand nak pi sana sini ... Aku ngan hubby decided nak balik Kulim je cuti sekolah ni , memandangkan dah lama gak aku tak balik sana. Abah & Mama dah bising nak nengok Amira & cucu-cucunya yang len.

We all gerak dari Melaka hari Ahad tu, rasa terkilan gak sebab terpaksa cancelled janji aku ngan Aida Yurani untuk hadir di majlis pertunangannya hari tu .... Aku Minta Maaf Aida ..! Sampai ke Kedah petang tu at 6 pm. Seronok orang tua aku tu bila dapat jumpa cucu-cucunya.

Hari pertama kat Kulim, aku rasa macam aku yang jadik bibik .. memandangkan bibik sebenar takmo ikut. Hubby & aku dah malas nak paksa-paksa ... sepatutnya dia kena akur arahan majikannya, tapi nak buat macamana. Kalau paksa lagi, dia lak ugut kitorang soh hantar balik cepat ke Indon. Aku ngan hubby start up ngan cleaning up the whole rumah. Kesian kat parents aku yang tak berapa sihat conditionnya. Nak harapkan kakak-kakak aku, diorang pun ada keluarga masing-masing. Hmmm...

Lepas 3 hari kat sana, barulah berkesempatan nak bawak anak-anak aku berjalan. Tupun bawak pi mandi-manda kat Lubok Jong, kat Sg Sedim. Mujurla diorang enjoying themselves sampai kepenatan bermain air sungai yang ber rapid deras. Dak Mira sampai takmo kuar dari air!

Balik dari Kulim ke Melaka pada Sabtu 12/6/10 ..... Hubby balik ke JB pada hari Ahad malam. Hari Senin, walaupun aku masih cuti, aku naik sekejap ke opis untuk tengok apa yang patut aku buat selepas seminggu bercuti. Banyak gak mende yang kena buat ... walaupun dah ada sorang VET baru sebagai ketua aku. Hari tu gak aku dapat surat pertukaran aku ke PKHL Jenderak Selatan, Pahang sebagai memangku gred G32V.Pertukaran tu sepatutnya berkuatkuasa 1 hb Julai nanti tapi kemungkinan besar aku nak minta tangguh ke tahun hadapan. Bukan apa, lari budget & also taknak la ganggu pelajaran anak-anak aku. Kesian kat depa .... tak lupa jugak kesian kat diri aku yang sedang sarat & memboyot ni. Ada lak yang terberanak awal nanti ...

Ok la... petang tadi baru habih transfer 6 ekor Nilghai yang Dr Vet baru tu simpan khas untuk aku ke Bachelor Group. Dia dah siap rancangkan apa nak buat sepanjang minggu ni untuk aku. Bayangkan kalau aku takder nanti?? Camner??

Till then, take care & cherio!

No comments: