Wednesday, June 30, 2010

HIJRAH ...


Akhirnya penantian ini berakhir bila isu penangguhan aku tak diluluskan oleh pihak HQ. Nampak sangat la kat sini yang diorang memang ada agenda untuk kuarkan aku dari Zoo ni. Maksudnya, jika ditakdirkan aku menolak kenaikan pangkat ni, kebarangkalian untuk aku ditukarkan ke suatu tempat yang lebih jauh tu ada walaupun post G27V kat sini dah ada.

Aku tau, dan aku sedar ... aku ni kan lama dah kat Zoo ni, dah macam2 pe'el orang aku hadapi dan berapa orang doktor Vet aku dah kerja bersama-sama ... so, banyak la yang aku witness .... dari segi kelemahan, hanky-panky dalaman dan macam-macam lagi. Aku ni jenis tak sayang mulut, kalau aku tak puashati, aku main tegur jer ... bukan nak condemn, tapi nak naikkan lagi nama Zoo. Lately aku tengok, Zoo Melaka bukan semakin mencanak namanya TAPI semakin MERUDUM! Mungkin ada hikmah di sebalik pertukaran ini ... mungkin ALLAH nak selamatkan aku dari kancah percaturan yang tak berapa betul ni ... Alhamdulillah ...

Hubby sendiri berkali-kali tanya kat aku ... " betul ka awak bersedia nak pindah " .. Maka aku jawabla, aku dah tawar hati dengan apa yang sedang dan akan berlaku kat Zoo ni. Apa yang dapat dilihat, binatang dah semakin kurus, teraniaya ... dengan pekerja yang berpuak-puak ... nak buat kerja pun tak aman.

Apa yang aku harapkan, agar aku tabah menempuh semua ni. Harap semua yang kat Jenderak tu boleh diharap untuk membantu aku di kala kesusahan.

Unit Veterinar yang aku sayangi telah organised satu surprised farewell party kat aku. Siap ada hadiah lagi. Sayang & sedih jugak nak tinggalkan diorang setelah 13 tahun bersama. Cuma aku harapkan agar diorang dapat memberikan sepenuh commitment kepada Vet baru ... setahu aku, Unit inilah yang paling kebal kat Zoo ni .... pihak-pihak yang nak buat onar tak boleh nak terjah masuk , mahupun untuk pasang spy kerana KAMI BERSATU HATI & WORK AS A TEAM! Semoga akan berkekalan sebegini ...

Ok la ... nanti aku coret lagi .... mungkin pada masa tu kat tempat baru.

Till then, take care & cherio!

No comments: