Friday, October 14, 2005

MOOD BULAN RAMADHAN


Apa mood anda hari ni?

Itulah pertanyaan yang sering aku tanyakan pada diriku sepanjang 10 hari berpuasa ni....hmmm...apa mood aku di bulan Ramadhan ni. Mungkinkah seperti gambar di sebelah?

Aku sebenarnya takder mood nak masak di bulan yang mulia ni. Bukan apa...lebih baik kita beli daripada membazir...lagipun banyak choices kat Bazaar Ramadhan yang bersepah kat Melaka ni. Cuma last two days, aku dapat ilham nak masak Mee Hailam untuk family. Suami aku belikan rencah dan bahan-bahan nak masak...tupun kuah banyak tak habis. Rasanya hari aku bercuti saja aku boleh masak, memandangkan I am a working / karier woman...sure keletihan dengan field kerja aku yang tak menentu.

Kerja? Well...hari ni hujan cats & dogs kat Melaka, lagi membuatkan mood aku down..nak tackle cases kat dalam kawasan pun malas. Hari ni pagi, sementara orang-orang yang tak berpuasa tu menjamah makanan yang di order, kitorang tranquilise Nicky untuk dipasangkan ID Transponder bernombor 00-0689-DE49 ( Trovan ) dan mengambil ukuran.

Okay la..rasanya cukup untuk Mood Di Bulan Ramadhan..Take Care everyone...Cherio!



1 comment:

Channel 11.5 said...

wahir : tu nasib baik ada keluarga, ada gak mood nak masak! hehehe. aku takat mkn sorang, hmm beli ja la memanjang! bila nak buka puasa kat kl??