Tuesday, April 13, 2010

Tak Puas Hati ....

Ada 2 hamba Allah yang tak puashati ngan post aku yang lepas ... Aku terima segala tuduhan & kata nista mereka ni ... Aku rasa perangai mereka ni lagi teruk dari apa yang aku tulis kat blogpost. Bagi aku, kalau mereka ni purely "anak jantan" yang kononnya gentlemen, aku cabar mereka ni berdepan ngan aku & cakap apa yang mereka tulis tu kat depan aku sendiri. Camner? Ada Bran?? Kalau setakat tulis cenggitu, tanpa bagitau nama sebenar seolah-olah mereka ni memang dasar pengecut & malu mengakui kenyataannya ... Ataupun, mereka ni berpendidikan rendah sehingga tidak kenal apa erti condemned dan apa itu teguran terbuka. Aku bukan nak berlagak pandai, tapi, cuba try test refer kat "Kamus Dewan " yang tebal tu dan cari makna perkataan tersebut. Jangan main sedap mulut, ikut saja orang cakap tanpa tahu makna sebenar perkataan itu.

Aku rasa benda ni tak perlulah melibatkan emosi mana-mana pihak. Biasanya kalau seseorang tu terrrrlebih emosional adalah kerana mereka-mereka ini :

1. TERASA kerana mereka pernah berdepan dengan situsi sebegini , ataupun ...
2. mereka TERLIBAT secara langsung dalam situasi sebegini , ataupun
3. mereka saja je menjadikan post di blog aku ni sebagai platform untuk mereka
ni melampiaskan amarah mereka terhadap seseorang atau sesuatu perkara


Bagi aku, post aku tidak sedetik pun menghina, meng'condemned' sesiapa ... hanya luahan isihati aku terhadap situasi kerja sekarang ini. Sikit pun aku tak melibatkan jabatan aku ... Tapi yang aku heran, mereka-mereka yang 'makan cili' ni sendiri yang terasa kepedasannya. Aku juga tak sebut nama individu terlibat ... Ada aku mentioned nama yang makbapak korang bagi kat sini? Hmmm ... LU FIKIR LA SENDIRI ...

Aku tau post aku panassszz .. bagi sesetengah orang la. Bak kata yang mengomen, " nasib baik dia bukan orang atasan aku" ... Alhamdulillah ... aku pun tak hingin ko jadi orang atasan aku! Buat pening kepala aku jer! Nak keja pun tak senang ... Lagi satu komen lak ... katanya " nasib baik aku tak kerja satu tempat ngan dia" ... well ... Aku pun tak hingin nak kerja dengan orang pengecut macam beliau! Terima kasih la atas komen-komen sebegitu ... tapi dah 13 tahun aku masih setia kat tempat kerja aku ... tak de la berpindah randah dari satu jabatan ke satu jabatan yang lain. Kalau dah selalu berpindah tu .. sama ada minta tukar ataupun ditukarkan ... nampak sangat la ......

Well, as for the conclusion ... WORK SMART , not WORK HARD!
Don't Simply judge somebody if you are not really a JUDGE!
Look into yourself before you criticize others ... ARE YOU GOOD ENOUGH ? Well, as for me, I'm not boast to myself .... I will take critics at the positive side . Thank You for the compliments ...

Hmmm ... better stop for now before it burst a balloon ... Lagipun aku letih kerana baru balik berkursus. But, I am still wondering ... Will These matters stop? Time will tell ....

Take Care & Cherio!

No comments: