Wednesday, August 03, 2005

MUSIM HUJAN...MUSIM DEMAM.....MUSIM BATUK...MUSIM SELSEMA... ( bukan selsema burung daa... )

Pada hari ini. 3/8/2005..jam 7.45 pagi, Negeri Melaka amat mendung dan disertai rintik2 gerimis hujan membasahi buminya...cett...berpuitis lak aku pagi ni...

Terasa amat malasnya nak mulakan kerja di hari hujan sebegini. MMmmm nak tackle cases kat field pun terasa tteeerrrrsangaaattlah malasnyaaaaa. Nasib baik la hari ni tiada kes yang memerlukan perhatian lebih dari Klinik Veterinar Zoo...cuma saki-baki ubat dan antibiotik yang perlu dihabiskan dosagenya kepada beberapa ekor harimau belang dan harimau kumbang yang sakit.

Tengahari ini , aku akan kuar jap gi tempah baju ( batik hijau pucuk pisang ...sutera dari Kelantan...) yang disponsor khas oleh Zoo kepada para pegawainya.Hmmm..sudah terasa betapa peliknya untuk ku memakai pakaian batik ( diwajibkan baju kurung atau kebaya ) untuk datang bekerja.Untuk makluman korang sume..ada event "Penyampaian Cek Skim Anak Angkat Zoo Melaka " pada 13.8.2005 nanti di amphitheatrette Zoo...Pada hari tu, semua pegawai diWAJIBKAN memakai pakaian batik tersebut..Tak dapat ku bayangkan terpaksa tackle case emergency dengan memakai baju kurung!! mmmm

Semalam, anak sulung aku, Muhammad Amir Najwa demam panas sehingga mencecah suhu badan 39.6 darjah Celcius...Sebelum ini, anak aku yang kedua, Muhammad Adib Najwa dah demam dan diikuti dengan diriku...nasib baik la maid aku tak kena jugak...kalau tak..naya aku..siapa nak jaga anak2 bila aku kerja?? Nasib baik le cara penjagaan budak demam aku dah belajar masa St John Ambulance kat MRSM Ps dulu...alhamdulillah aku dapat tangani problem tu..hehehe

Ok dulu for now...take care..nanti post lagi bila2 rajin nak menaip...

No comments: