Wednesday, August 31, 2005

MERDEKA ! MERDEKA ! MERDEKA !
Tanggal 31 Ogos 2005, sudah 48 tahun Malaysia menyambut kemerdekaannya. Keranamu Malaysia.. slogan yang digunakan sejak tahun 2000..mmmm...lama tuh!
Tanggal 31, Bulan 8 -57
hari yang mulia
hari bahagia
tu la sebahagian lagu yang famous setiap kali menyambut kemerdekaan. Merdeka kah anda? Itu la ucapan yang selalu bermain di fikiran aku... Apa erti merdeka? Merdeka itu adalah bebas dari belenggu penjajahan, mencapai keharmonian dengan demokrasi...seperti semua rakyat Malaysia mengalaminya sekarang..hhmmmm...
Berita sedih yang aku terima semalam....ibubapa kawan sepermainan, sekelas dengan aku semasa di sekolah rendah ( SRK St. Nicholas Convent Alor Setar ), Tun Mafiza binti Tun Majid telah meninggal dunia kemalangan di jalan Jerangau-Jabor, Dungun. Aku pernah melalui jalan itu semasa ke Ajil tempohari...MEMANG jalan itu merbahaya...selekoh nya berbukit dan kereta yang melaluinya kebanyakannya adalah dipandu dengan had laju melampaui batas! Seerraaaammm... Salam Takziah untuk Tun Mafiza... Al-Fatihah..
Hari ni aku kerja karana Zoo Melaka tak ditutup..malah ramai lagi pengunjungnya pada hari kelepasan seperti ini. Esok ada sesi kedua meeting & discussion dengan Pengarah..kena siapkan text.
See Ya!

2 comments:

Channel 11.5 said...

wei, tak abis lagi glamerkan diri ka? aku baru masuk opis, tadi breakfast jap. nak dekat matta fair, byk gila keja!!! tensen. cuti pun kena masuk opis. pesal maid kau tu?

sue said...

hello,
just dropping by, which batch r u? i was at SNC until 1992