Thursday, August 11, 2005

Tiger, cases bla..bla..bla...
Early in the morning, at about 7.30 am, received a female tiger cubs, aged about 3 months but stunted & very thin..I named her NICKY. Nanti la aku post gambar dia..nampak je kecik tapi mentekedarah kuat ya amat!
Then at noon, kes musang jebat lak, macamana tak sakit...tempat lepak dia basah giler...bila keeper yang neglect, Unit Veterinar yang kena sembur! hishhh..tension betul! Apa tak nya...bila binatang tu sakit, keeper lewat lapor pada Unit Veterinar..suddenly binatang tu mati during treatment...haaa...masa meeting bulanan pegawai Zoo, naya vet kena sembur!. I'm telling you this because tempiasnya aku juga yang kena...hishhh..Kalau semuanya Unit Veterinar nak kena buat, baik tak payah ada Unit Kurator..biar Unit Veterinar handle satu Zoo...!!!
Aku geram kat Asst Kurator mammals yang gila kuasa...habis semua Unit dia nak masuk campur. Dah tu arahkan Unit Veterinar buat itu & ini...disebabkan aku ni jenis HARDCORE ... habis dia kena sembur!! Mana taknya aku mengamuk...kerja dia tak terbuat, nak masuk campur kerja orang lain....Pagi-pagi sepatutnya dia dalam kawasan...si Mamat ni lak masuk Klinik...check kes yang sepatutnya dilaporkan oleh dia....pas tu arahkan keeper Klinik buat itu ini...Silap Unit ke dia ni??Memang betulla dia ni GILA KUASA!!
Petang ni, ada kes Oryx lagi..hai..kalau ada kes, tak lekat kat Klinik..
Jumpa lagi di lain hari....cherio!! Take Care Guys!

No comments: